Saturday, April 13, 2019

ارتباط فنون و مشاغل با تابلو سازی و استفاده از اصول ارتباطات

تابلوسازی از روش های رایج تبلیغات است که به منظور تعیین هدف هایی از پیش تعیین شده طراحی و تولید می شود، برای موفقیت در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی لازم است به اصول ویژه ای توجه داشته و آن را در دستور کار خود بگنجانید، در زمینه هر تابلو سازی حرفه ای باید به موضوعاتی از قبیل مختصات روانی، اجتماعی و فرهنگی افراد در جامعه، ماهیت زبان، ساختارهای رسمی و اجتماعی آن محیط، رویه های ارتباطی نظیر صحبت، نوشتار، و سایر صورتهای انتقال به کمک تابلو سازی تصویر و … توجه نماید.

تابلو سازی و الکترونیک

تسلط کافی تابلو سازی بر علم برق و الکترونیک از ضروریات این شغل است، چرا که یک تابلوسازی باید توانایی ساخت بهترین چیدمان برای ماژول های تابلو ال ای دی LED و مدار بندی آن را داشته و در سیم کشی انواع لامپ های  ال ای دی مانند SMD در تابلو چلنیوم یا لترمکس تجربه و علم کافی را داشته باشد.

تابلو سازی و رایانه

تابلوسازی وابستگی مستقیمی به رایانه دارد چرا که تمام فعالیت های این صنعت با استفاده از رایانه انجام می پذیرد، زیرا که طراحی  تابلو چلنیوم، تابلو لترمکس، تابلو فلکسی فیس، مدیریت افکتهای تابلو ال ای دی LED و ... با استفاده از نرم افزار های مربوطه یعنی کُرل دراو، فتوشاپ ، اتوکَد و … انجام می شود و نیازمند فردی ماهر در این زمینه است.

استفاده از اصول ارتباطات در تابلو سازی

هر تابلو ساز باید برای طراحی و ساخت تابلو به اصول ارتباطی توجه نماید، این اصول عبارتند از :
  • توجه به حس ادراکی : هر فردی با مشاهده تابلوهای تبلیغاتی، پیام های مختلفی را از آن دریافت می کند که این پیام بستگی مستقیم به زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، روانی و … در فرد دارد. هر تابلوساز باید قبل از اقدام به تولید یک تابلو تمامی این موارد را در نظر بگیرد. تا بتواند ارتباطی موثر با مخاطب برقرار نماید.
  • توجه به نقش اجتماعی فرد: در ساخت تابلوهای تبلیغاتی لغات، اصطلاحات و تصاویری که به کار میبرید بسیار حائز اهمیت هستند چرا که افراد معمولاً به جایگاه اجتماعی خود خو گرفته اند و ساخت این تابلو ها می تواند بر این امر اثرگذار باشد.
  • در نظر گرفتن ارزش های فرهنگی : رعایت اصول فرهنگی در هر جامعه ای ارزش محسوب می شود، تابلو ساز ماهر باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته و با توجه به فرهنگ موجود در جامعه تابلوهای خود را طراحی نماید.
  • منبع 

    ارتباط فنون و مشاغل با تابلو سازی و استفاده از اصول ارتباطات

No comments:

Post a Comment